tadfi, kup końcówkę z RSa i będzie elegancko wyglądało
jak zrobić by bylo szybciej cieplej?
Zwiń
X
-
jak zrobić by bylo szybciej cieplej?
Witam,
Moje pytanie wiąże się z nadchodzącą zimą - poprostu zaczyna być ciepło w aucie dopiero po kilku km - zastanawialem się nad takim czyms link
dodam tez iż mój szkodnik nie posiada żadnego wygłuszenia maski - zastanawiam się wiec czy to by czegos nie dalo... jak sądzicie?
-
-
Zamieszczone przez oziemiByło o tym kiedyś na foum i generalnie taka przesłona nie wiele daje. I nie narzekaj, że długo Ci się nagrzewa bo chyba dieslem nie jechałeś jeszcze
Jak sam zauważyłem wszystko zależy od wersji silnika. Jedne diesle posiadają elektryczny układ dogrzewania cieczy chłodzącej, a inne nie. Pewnie o tym nie wiesz :wink:
Wszystko zależy od tego na jaki rynek samochód został wyprodukowany. Ja sprowadziłem z niemiec i u mnie świec grzewczych i układu dogrzewania nie ma :shock: . Natomiast te egzemplarze kupowane w kraju układ ten posiadają (nie jest to oczywiście reguła).
Jeżeli nie masz systemu dogrzewania to rzeczywiście jest problem!!!
Musisz otulić się na zime i tyle. Jeżeli tego nie zrobisz, nie dogrzejesz silnika nawet do 60stopni.
Ja oczywiście swoją propozycję zamieszczę teraz w krótkim opisie. A jak będzie czas to w oddzielnym temacie ze zdjęciami i całą relacją...
Auto przygotowujemy kilkuetapowo.
Jest w tym jedna ważna zasada. Nie zasłaniamy papierami bezpośrednio chłodnicy!
Jeżeli już to jej bardzo nieznaczną część, nie przy wentylatorach i nie papierem. To zaoszczędzi na kłopotów typu: zmoczona tekturka się rozleciała, lub stoimy w korku ulicznym bo tir staną w poprzek a nam się temperatura niebezpiecznie wychyla poza margines normy (mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć przede wszystkim w te cieplejsze dni) .
Generalnie zasłaniamy wszystkie, no prawie wszystkie dziury- mam tu na myśli kratownice nawiewową pod i nad rejestracją.
Ja to robię w następujący sposób:
Gdy temperatura spada poniżej 15°C zakładam pierwszą osłonę.
Osłona wykonana jest z kawałka prostego czarnego tworzywa o kształcie zbliżonym do tablicy rejestracyjnej, lecz troszeczkę większa. Wkładamy ją od góry po podniesieniu maski samochodu w otwór między chłodnicę a zderzak. Poprzez wcześniej wymierzone i dopasowane do kratownicy otwory wykonane na naszej zaślepce przeciągamy nylonowe opaski (również czarne) samozaciskowe i zaciskamy je oplatając pionowe profile kratownicy tak aby opasek nie było widać i by nie rzucały się w oczy. Zaciśnięte opaski przyciskają naszą osłonę tworzywową szczelnie od tyłu do „grila” zasłaniając nawiew powietrza pod rejestracją.
Zaletą takiego rozwiązania jest:
1.szybki montaż i demontaż osłony
2. bezinwazyjna instalacja (nic nie przykręcamy i nie wiercimy w samochodzie)
3. z zewnątrz nic nie widać- to dla estetów ;-)
4. chroni zimą chłodnicę i inne rzeczy przed inwazją soli.
5. czynność zalecana w każdym dieslu nawet w tym z układem grzewczym ;-)
Gdy temperatura spada poniżej 5 stopni wtedy zakładam osłonę na gril przedni górny znajdujący się nad rejestracją- ten większy.
Używam już do tego oryginalnej osłony firmy HEKO dostępnej np.: na Allegro po wpisaniu w wyszukiwarkę OSŁONA HEKO- kupujemy odpowiedni produkt dopasowany do marki i modelu swojego samochodu.
Dzięki powyższym rozwiązaniom silnik nasz szybciej osiąga zalecaną przez producenta temperaturę pracy, osłaniamy chłodnicę i inne elementy samochodu przed agresywnym działaniem roztworów solnych. Ot i to chyba tyle w telegraficznym skrócie."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragon. Jeżeli tego nie zrobisz, nie dogrzejesz silnika nawet do 60stopni.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemiZamieszczone przez haragon. Jeżeli tego nie zrobisz, nie dogrzejesz silnika nawet do 60stopni.
Otóż poinforuję Cię o tym, że ja własnie taki układ bez świecowy posiadam. I jak piszę to piszę bo wiem z autopsji, że tak jest. Zanim do tego doszedłem to wymieniłem dwa razy płyn chłodniczy w ciągu 2 miesięcy i pięć termostatów oryginalnych wraz z osłniającym je krućcem. Jak sądzę ty pewnie nie wiesz gdzie coś takiego się znajduje i jak to się demontuje. No chyba że Cię nie doceniam ;-).
Jeżeli nie wiżysz to porozmawiaj z kolegami, którzy taki problem posiadają. Ja zapraszam na spota to pokażę i zademonstruję może wtedy uwierzysz..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonJak sądzę ty pewnie nie wiesz gdzie coś takiego się znajduje i jak to się demontuje. No chyba że Cię nie doceniam .
Tak się sklada, że jeździłem sporo czasu bez tych świec i różnica jest tylko w czasie kiedy wskazówka temperatury osiąga pion, ale tak jak mówię nie jakaś szałowo duża. Generalnie nie zdarzyło się żeby wskazówka nie pokazała 90st. Niech się wypowiedzą Ci którzy tych świec nie posiadają, a jestem prawie pewien, że nawet w duuże mrozy po tych ~10km tempeartura skoczy na 90Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Niech się inni wypowiedzą.
Ja już na tym zęby zjadłem. Jak już wcześniej pisałem wymieniałem wielokrotnie termostat i sam nie wiem co jeszcze można zrobić. Jakby Ci coś wpadło do głowy innego niż to co zaproponowałem wyżej to daj znać chętnie sprawdzę, wymienię... Bo ciepełka nigdy dość."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemia jestem prawie pewien, że nawet w duuże mrozy po tych ~10km tempeartura skoczy na 90obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemiGeneralnie nie zdarzyło się żeby wskazówka nie pokazała 90st. Niech się wypowiedzą Ci którzy tych świec nie posiadają, a jestem prawie pewien, że nawet w duuże mrozy po tych ~10km tempeartura skoczy na 90
Komentarz
-
-
u mnie wystarczy przejechać dosłownie ok 3 km i jest od razu ciepły nawiew :wink:ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60
Komentarz
-
-
ale wy koledzy macie benzynki a mowa cały czas jest o dieslach, niestety taki urok diesla że dość wolno się nagrzewa, ja już się przyzwyczaiłem a jak komuś za wolno proponuję zainwestować w webasto
co do zasłaniania chłodnicy to skuteczność tego jest dość dyskusyjna ponieważ w początkowej fazie płyn chodzi w małym obiegu i do chłodnicy nawet nie dociera a w momencie otwarcia płyn jest już dość mocno podgrzany więc ciepełko tak czy inaczej powinno już iść
pozdr zmarzluchów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arti23ale wy koledzy macie benzynki a mowa cały czas jest o dieslach, niestety taki urok diesla że dość wolno się nagrzewa, ja już się przyzwyczaiłem a jak komuś za wolno proponuję zainwestować w webasto
co do zasłaniania chłodnicy to skuteczność tego jest dość dyskusyjna ponieważ w początkowej fazie płyn chodzi w małym obiegu i do chłodnicy nawet nie dociera a w momencie otwarcia płyn jest już dość mocno podgrzany więc ciepełko tak czy inaczej powinno już iść
pozdr zmarzluchów
Piszę to na wskroś przesadnie wyraźnie by Ci co nie łapią mogli temat zrozumieć...
Z mojego doświdczenia mogę napisać, że w moim samochodzie przy tak otulonych kratkach nawiewowych nigdy wiatraki się nie załączały nawet przy temperaturze +7 stopni.
A co do pracy termostatu to sytuacja wygląda tak. Jak włożysz go do wody o temperaturze 70 stopni i pomoczysz przez 5 mni to nie będzie żadnej reakcji. Jak włorzysz go do naczynia o wyższej temperaturze- bliskiej wrzenia, mieszek woskowy znajdujący się w środku termostatu zmieni swoją obiętość i przesunie grzybek zaworu (termostat się rozsunie- otworzy). Pytanie moje jest do Ciebie następujące. Dlaczego w takim razie w moim samochodzie bez osłaniania nawiewów silnik nie osiąga temperatury 90 stopni????
Wymieniłem czujniki temperatury- WAG nie zgłasza błędów. Wymieniałem jak wcześniej pisałem kilkukrotnie termostaty, płyny chłodzące (zalany oryginał skody), króćce termostatu (w pierwszym uszkodziłem wąsy przy jego ściąganiu potrzebne przy montażu), sprawdziłem gniazdo w którym osadzony jest termostat. Wykluczyłem możliwość niewłaściwego montarzu- na odwrót złorzyć się tego nie da. Rozbierałem i składałem wiele razy i co???? I to samo. Silnik się nie dogrzewał.
Jak masz jakąś inną konstruktywną sugestię to proszę..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arti23ale wy koledzy macie benzynki a mowa cały czas jest o dieslach, niestety taki urok diesla że dość wolno się nagrzewa, ja już się przyzwyczaiłem a jak komuś za wolno proponuję zainwestować w webasto
Cud miód i orzeszki :P Trochę kosztowne, to fakt, ale za to pilocik z długim zasięgiem i w dowolnym momencie można włączyć. Rano idziesz do autka i jest nagrzane, szyby czyste, i co ważne silnik też dogrzany - miodzio lodzio panowie :szeroki_usmiech
Trzeba tylko pamiętać, by do baku nie lać syfu, bo zasilenie piecyka jest prowadzone oddzielnymi cienkimi wężykami (na dużym mrozie może zamarznąć lub po prostu coś je zapcha - tak mi powiedziano w serwisie) i przez cały rok przynajmniej raz w miesiącu je włączyć na pełny cykl, nawet jeśli upał jest.
Teraz do Octavii, mimo że benzyna, zamówiłem fabryczne ogrzewanie postojowe, ale nie ma do niego pilota a miał być, można tylko ustawić z zegara :evil:
No i nie wiem w końcu czy dogrzewa silnik czy nie. Wg instrukcji silnik dogrzewany jest tylko w TDI, ale u mnie jak w te wczorajsze śniegi załączyłem sobie ogrzewanie na rano to wg wskaźnika temperatury silnik też był dogrzany. Więc trochę nie kumam :?
A co do świec w dieslach, to czy nie piszecie czasem o świecach żarowych :?: Są zresztą jakieś inne w dieslach :?: Bo o ile mi wiadomo świece żarowe są ważne tylko przy rozruchu silnika i do samej jazdy czy nagrzania silnika nie mają znaczenia.Pozdro
Komentarz
-
-
Nie, nie piszemy tu o świecach żarowych. Szkodniki co niektóre mam na myśli diesle mogą posiadać świece grzewcze dogrzewające elektrycznie układ chłodzenia w zimie. Jeżeli auto wyprodukowane jest na rynek skandynawski świece te musowo znajduja się pod maską. Jeżeli autko leci na sprzedaż do krajów przy równikowych wtedy takich wynalazków nie montują. U nas jest tak, że jak niema samochodu w salonie ze świecami a klient przewraca nogami to sprzedawca ściąga z parkingu fabrycznego to co jest i spełnia kryteria klienta nie patrząc już na tak istotną sprawę. Dlatego jak kupujecie autko w dislu warto się tym zainteresować przed zakupem ;-)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecTeraz do Octavii, mimo że benzyna, zamówiłem fabryczne ogrzewanie postojowe, ale nie ma do niego pilota a miał być, można tylko ustawić z zegara
Komentarz
-
-
u mnie po wywaleniu egra jest masakra z zagrzaniem silnika w temp. już około 0 stopnia, zastanawia mnie czy jak przyjdzie zima i temp. około -15 to czy wogóle bedzie możliwe zagrzanie silnika do 70-80stopni chyba ze po dobrej godzinie, nie mówie o trasie tam może byc jeszcze gorzej Na postoju zeby osiągnąc 90stopni to ponad godzinę trzeba czekac, porażka.
Macie jekies patenty na przyspieszenie zagrzania silnika?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz